audi e tron بررسی خودرو

Audi-e-tron
  • زندگی با خودرو audi e tron :

آئودی E-TRON یک خودروی بسیار کاربردی و زیباست. رانندگی با این خودرو بی نهایت لذت بخش و راحت است.

  • مشخصات کلیدی :

مدل: AUDI E-TRON 55 QUATTRO

ظرفیت موتور : 265 کیلووات

حداکثر مسافت قابل طی با شارژ باتری: 241 مایل معادل 390 کیلومتر

سوخت : الکتریکی

image-slider-with-thumbnail1.jpeg
image-slider-with-thumbnail2.jpeg
image-slider-with-thumbnail3.jpeg
image-slider-with-thumbnail4.jpeg
image-slider-with-thumbnail5.jpeg
image-slider-with-thumbnail6.jpeg
image-slider-with-thumbnail7.jpeg
image-slider-with-thumbnail7.jpeg - copy
image-slider-with-thumbnail7.jpeg - copy
PlayPause
previous arrow
next arrow
image-slider-with-thumbnail1.jpeg
image-slider-with-thumbnail2.jpeg
image-slider-with-thumbnail3.jpeg
image-slider-with-thumbnail4.jpeg
image-slider-with-thumbnail5.jpeg
image-slider-with-thumbnail6.jpeg
image-slider-with-thumbnail7.jpeg
image-slider-with-thumbnail7.jpeg - copy
image-slider-with-thumbnail7.jpeg - copy
  • ویژگی ها:

  • خودرویی بسیار شایسته
  • کارایی بسیار بالا
  • بسیار زیبا و خاص

 

  • پیش زمینه :

هر چند که ساعاتی رانندگی با یک خودرو با زندگی کردن با آن تفاوت هایی دارد، اما فقط چند ساعت رانندگی کردن با آن شمارا تحت تاثیر قرار خواهد داد.

  • طراحی و مهندسی:

طراحی ظاهری این خودرو شباهت زیادی با سایر مدل های آئودی دارد اما در عین حال به اندازه کافی تفاوت هایی در طراحی ظاهری آن دیده می شود. طراحی داخلی آن همانند طراحی داخلی رایج در آئودی می باشد و از به روزترین و با کیفیت ترین مواد استفاده شده است. اتاق آن فضای کافی را در اختیار شما قرار می دهد و به اندازه کافی بزرگ است(حجمی به اندازه 660 لیتر). در دو طرف آن نیز خروجی برای خنک کاری دیسک های ترمز در نظر گرفته شده است.

باتری آن لیتیومی و با ظرفیتی به اندازه Kwh 95  می باشد. نیرو محرکه آن حاصل دو موتور الکتریکی، یکی در جلو و یکی در عقب با قدرت 306 اسب بخار (قابل ارتقا تا 408 اسب بخار) و ایجاد گشتاور به اندازه Nm 561 (قابل ازتقا تا Nm 664 ( است. همچنین این خودرو می تواند یدک کشی به وزن Kg 1800 را بکشد.

  • تجربه رانندگی با خودرو audi e tron :

طراحی داخلی آن مطابق طراحی همیشگی آئودی می باشد و خیلی عجیب نیست. داشبورد آن شبیه سایر مدل های خودرو بنزینی و دیزلی آئودی است. نکته قابل توجه در آن این است که در تمامی بخش های اتاق از مواد قایل بازیافت و دوستدار محیط زیست استفاده شده است.

حالت های رانندگی در این خودرو عبارتند از: EFFICIENCY , DYNAMIC, COMFORT, AUTO   INDIVIDUAL.

در کنار پیشرفت در بخش برقی، در سایر بخش ها نیز از جمله کاهش صدا، کاهش ارتعاشات و کاهش تندی و خشونت در طراحی ، پیشرفت قابل توجهی داشته است. از دیگر ویژگی های آن نیز می توان به سیستم تهویه مطبوع آن اشاره کرد.

آئودی E-TRON  Kg2490 وزن دارد، اما علی رغم وزن بالای آن در حدود دو تن و نیم ، در هنگام رانندگی سنگینی آن احساس نمی شود. این خودرو در جاده بسیار بزرگ و نشسته بر جاده به نظر می آید، چراکه فاصله آن تا زمین فقط mm172 است که تا mm 76 دیگر نیز قابل افزایش است. شکل تایر های آن مناسب برای معابر برفی یا گلی و لجنی نیست و اما اندازه بزرگ آن (22اینچ) به راحتی عبور از موانع را میسر می سازد.

درباره ظرفیت باتری اطلاعات بیشتری می‌خوای؟ به صفحه دوره آنلاین ما یه سری بزن

بخش رسانه ای آن نیز بسیار کارآمد است. صفحه نمایش بزرگی در مرکز بخش کنسول قرار دارد. با استفاده از آن می توان با انتخاب مکان از روی نقشه یا وارد کردن آدرس، مسیریابی کرد. همچنین از این صفحه نمایش برای تنظیم سیستم تهویه و سرگرمی و … می توان استفاده نمود. عملکرد چراغ جلوی LED آن در تاریکی به خوبی سایر بخش های خودرو است.

نکته مثبت در مورد این خودرو شکایات و مشکلات بسیار کمی است که در مورد آن مطرح شده است؛ اما از مشکلاتی که در مورد آن وجود دارد، عدم وجود آداپتورهای شارژ سریع  EVدر ایستگاههای شارژ کشور بریتانیاست؛ به خصوص این که 99% رانندگان هنوز آداپتور های خودرا به EV  تغییر نداده اند. آئودی           E-TRON  از نظر تئوری توانایی طی مسافتی به اندازه 241 مایل (390 کیلومتر) را داراست در حالی که در عمل 200 تا 220 مایل (323تا247 کیلومتر) را طی می کند در حالی که فاصله ایستگاههای شارژ در بریتانیا 300 کیلومتر می باشد.

  • نکات اقتصادی و محیط زیستی:

مصرف انرژی آئودی E-TRON معادل Kwh 24.2 در 100 کیلومتر مسافت می باشد. این خودرو توسط یک شارژ 11 تا 22 کیلوواتی شارژ می شود. در هر دو طرف خودرو درگاه شارژ وجود دارد که شامل درگاه شارژ خانگی AC سمت شاگرد و در گاه شارژ سریع DC در ایستگاههای شارژ عمومی می باشد.

  • قیمت و ارزش خودرو:

آئودی E-TRON در حدود 71.520 تا 82.270 یورو قیمت دارد. بررسی ها نشان می دهد که این خودرو دارای آپشن های منصفانه ای از جمله : صندلی های اسپورت (200 یورو)، Tour Pack (1950یورو)، comfort and sound pack (1895یورو)، سانروف شیشه ای (1475یورو)، city assist pack (1125 یورو)، تایرها (950 یورو). بررسی های انجام شده در مورد همه ی اپشن های خودرو مجموع قیمت 88315 یورو را نشان می دهد.

  • نتیجه گیری:

خودرو audi e tron یک خودروی تاثیرگذار است به خصوص اینکه اولین خودروی الکتریکی این برند است. این خودرو خاص، کاربردی و با کیفیت است. روی هم رفته آئودی E-TRON یک خودروی مطلوب است که نمره ی 10 از 10 را در Green Car Guide Rating به دست اورده است.

در کنار قیمت بالا مشکل دیگر آن این است که طرفداران آن خواهان افزایش مسافت قابل طی تا 300 کیلومتر در عمل هستند. اصلی ترین مشکل این خودرو طی مسافت کمتر از 300 کیلومتر است در حالی که فاصله استگاه های شارژ در بریتانیا 300 کیلومتر است. همچنین اینکه برای شارژ در اکثر ایستگاه ها باید از اداپتور EV استفاده شود درحالی که 99% رانندگان اداپتور های خودرا به EV تغییر نداده اند. حال باید دید آئودی برای حل این مشکلات چه خواهد کرد؟!

  • مشخصات:

  • میزان انتشار گازCO2 :  g/kg 0
  • بازه ی مسافت قابل طی: 241 مایل
  • وزن: 2490Kg
  • قیمت: 71520  یورو به اضافه 3500 یورو کمک هزینه
  • قدرت موتور: 306 اسب بخار(قابل ارتقا تا 408 است بخار)
  • حداکثر سرعت: 124mph
  • 0تا 100 خودرو: 6.6 ثانیه(قابل ارتقا تا 5.7 ثانیه)
  • گشتاور: 561 Nm (قابل ارتقا تا664 Nm)

متنی که خواندید ترجمه‌ای از سایت www.greencarguide.co.uk است که توسط علی دولت آبادی انجام شده است. اصل این نوشته را می‌توانید در اینجا ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *