من داشتم چند تا از نظراتی که زیر ویدیو رونمایی فورد موستانگ مک ای که چند ماه پیش پخش کردیم رو میخوندم و پسر بعضی از شما، شاید خیلیهاتون فلکه رو بسته بودین بهش. قشنگ اعصابتون ازش خورد شده بود. ولی من فکر میکنم یه موستانگ SUV تمام برقی یه ایده فوقالعادست و این هم دلایلم.
چه دوستش داشته باشید یا نه، ما داریم وارد یه آینده برقی میشیم. عملا همه خودروسازها به شدت در حال توسعه خودرو برقی هستند که صد البته شامل فورد هم میشه. کمپانی هنری پیر داره دوازده میلیارد دلار روی خودرو برقی سرمایهگذاری میکنه تا وانت تمام برقی فورد F150 رو بسازه و ون شهری برقی و حتی یه موستانگ شاسی بلد برقی. میدونم چی میخواید بگید مک ای احتمالا بدترین ایده ممکن ساخت محصول یه تیم بزرگه ولی دلایلی هم هست که ایده هوشمندانهایه که از وجه اسم موستانگ استفاده بشه.
تا اینجای کار هیچ سازنده ای به گرد پای تسلا هم نرسیده. پرچم کمپانی ایلان ماسک تو این زمینه بالاست. مثل یه گوشی درخشان اپل ماشینهای تسلا به خوبی مورد اقبال مشتریان هستند اگرچه خوب بودنشون قابل بررسیه. ماشینهای شاسی تو پنج سال اخیر خیلی برای هوادارن جذاب بوده و آمار هم چیزی از کاهش رو نشون نمیده با حرکت به سمت کراس اور فورد داره تلاش میکنه تا شانس موفق شدنش رو افزایش بده و بخشی از سهام بازار تسلا رو به سمت خودش بکشه.
بعدش من فکر میکنم که مک ای موفق خواهد شد چون خوب به نظر میرسه. البته به جذابی GT 350 نیست و ممکنه عاشق طراحی ش نشید ولی منطقی باشیم با فاصله جذابتر از Chevy bolt، BMW i3 یا Nissan leaf هستش. اون ماشینا به جذابی اتاق انتظار یه دندونپزشکین اگرچه اشتراک مجله زندگی سبز رو هم ندارن. علاوه بر اینها مک ای عملکردی متناسب با استایلش داره همتراز با سطح هیجان یه موستانگ. شما مدل GT رو در نظر بگیرید. باید 459 اسب بخار توان داشته باشه و 612 پوند بر فوت گشتاور در لحظه و صفر تا صد حدود 3 ثانیه ای کافی باشه. علاوه بر این GT دو دیفرانسیله و کمک فنر مغناطیسی تنظیم شونده داره ولی اگه اینا هم کافی نیست این خودرو کلی فضا برای وسایل داره، صندلی راحت به اندازه آدم بزرگسال و تکنولوژی خفن به همراه یه صفحه نمایش اطلاعات/تفریحات.
همچنین به این فکر کنید چون تو اسمش موستانگ داره مک ای به سرعت برق و باد توجه رسانهها رو جلب میکنه، نه فقط خودروسازها رو اگه اسمش یه چیز دیگه بود مثلا سایپا 131 با گیربکس دستی هیشکی بهش اهمیت نمیداد و براش مهم نبود. حتی اگه رنج حرکتیش 1500 مایل بود شارژش شصت ثانیه طول میکشید و قیمتش هم فقط دوازده دلار بود. تمام توجهی که مک ای تاحالا جلب کرده یه برد بزرگ برای فورده و حتی به مرحله فروش هم نرسیده. ورای این موضوع این خودرو دریچه جدیدی رو به جلو باز میکنه که همه موستانگها یه نسخه برقی ارایه بدن حالا نسخه هیبرید یا تمام برقی و تو گردونه رقابت بمونن.
مک ای در واقع موستانگ رو برای این موضوع ناگریز آماده میکنه. البته من میدونم که چرا همه شما عشاق خودرو مبهوت موستانگ مک ای هستید، موستانگ همیشه وفادار بوده به عملکرد خوب، طراحی خوب و جوان پسند بودن. به یه کراس اور برقی تبدیل کردنش به نظر میرسه فروشش افتضاح دربیاد ولی بهتره بدونید این چیزها نیاز ندارن برای فورد تغییر کنند. فورد هنوز میتونه موستانگ سنتی ش رو بسازه با معیارهای سرعت و بدنه متغییر و موتور 8 سیلندره و گیربکس دستی، همش یا هیچی نیست. مک ای فقط یه گزینه جدیده که من فکر میکنم خیلی هم خوب بفروشه. شما فکر میکنید این فورد میتونه با محصولات تسلا رقابت کنه؟ آیا من دیوونم که فکر میکنم این خودرو میتونه موفق بشه؟ نظرات خودتون رو کامنت بذارید