وانت برقی ریویان با تاخیر در تحویل به مشتریان

وانت برقی ریویان

وانت‌های برقی شرکت Rivian به نام‌های R1T و R1S با تاخیر به تابستان سال 2021 می‌رسند:

وانت‌سازی ریویان روز جمعه اعلام کرد خط تولید آزمایشی آن در کارخانه این شرکت در شهر نرمال ایلینویز آغاز شده است.

ریویان گزارش داد که تحویل وانت برقی R1T و SUV برقی R1S از ژوئن 2021 برای R1T و اوت 2021 برای R1S آغاز می‌شود.

این تاخیر در حدود شش ماه از زمان اعلامی آن‌ها است. اطلاعیه و جداول زمانی تعجب‌آور نیستند؛ در به روزرسانی ماه آوریل، ریویان اعلام کرد که برنامه ساخت و تحویل وانت‌ها با توجه بیماری همه گیر کرونا و تأثیرات آن در آماده سازی کارخانه تنظیم می شود.


یادگیری درباره خودرو برقی رو از همین امروز شروع کن. رفتن به صفحه دوره آنلاین


احتمالا پای مسائل مالی در میان نیست. ریویان از سال 2019 حدود 5.3 میلیارد دلار بودجه از محل اسپانسرها از جمله آمازون و فورد جمع کرده است.

وانت برقی ریویان

با وجود این تأخیر، احتمالا رهبری ریویان در بازار وانت‌های برقی کاهش یابد. جنرال موتورز ادعا می‌کند که برنامه‌های مربوط به وسایل نقلیه الکتریکی خود را در کاهش سرعت همه گیری کرونا دنبال می‌کند و قصد دارد GMC Hummer EV خود را در پاییز سال 2021 تحویل دهد و پیش‌بینی می‌شود که یک کامیون شورولت در سال 2022 ارائه شود و Tesla Cybertruck برای شروع تولید در اواخر سال 2021 در تگزاس برنامه ریزی شده است.



سایر مدعیان استارتاپی ساخت این نوع خودروها عبارتند از Lordstown Motors مستقر در اوهایو که کامیون الکتریکی Lordstown Endurance خود را با هدف استفاده در ناوگان رانندگی از اواخر تابستان سال 2021 تحویل خواهد داد. در میان گروهی دیگر از استارتاپی‌ها، نیکولا موتور نیز ادعا می‌کند که با پیشرفت در مسیر توسعه قرار دارد. Badger کامیون برقی که از یک باتری و پشتیبانی با سلول سوخت هیدروژن ساخته شده است.

وانت برقی ریویان

گزارشات رسیده به Green Car در مورد  ریویان امیدوار کنندست و احتمالا کووید 19 بیشتر از این در روند تولید وانت برقی ریویان تاثیر نخواهد گذاشت. در صورت به دست آوردن اطلاعات جدید دوباره این متن را به روز می‌کنیم.

این متن توسط تیم ترجمه سایت آسپا توسط آرمان اشتری ماهینی ترجمه شده است. متن اصلی را می‌توانید در اینجا بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *