هیوندای توسان جدید | هیبرید، پلاگین هیبرید و مایلد هیبرید

هیوندای توسان

 

هیوندای توسان جدید، الکتریکی‌ترین پیشرانه را در بخش SUV با گزینه‌های پلاگین هیبرید، هیبریدی و mild hybrid 48 ولتی ارائه می‌دهد.

جزئیات بیشتر در مورد نسخه پلاگین هیبرید کاملا جدید Tucson با موتور 1.6 لیتری T-GDI و قدرت 265 اسب بخار در زمان عرضه به بازار در سال 2021 مشخص خواهد شد.

نسخه هیبریدی از موتور 1.6 لیتری جدید T-GDI( تزریق مستقیم بنزین توربو)، موتور Smartstream و یک موتور الکتریکی 44.2 کیلووات با باتری لیتیوم یون 1.49 کیلووات ساعت تشکیل شده است. این خودرو با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک (6AT) جفت شده و با دو یا چهار چرخ متحرک در دسترس است. این سیستم، خروجی 230 اسب بخاری دارد.

فناوری هیبرید ملایم(mild hybrid) 48 ولتی با گزینه های زیر دردسترس است:

1.6 لیتری T-GDI Smartstream با قدرت 150 اسب بخار و دو چرخ متحرک

1.6 لیتری T-GDI Smartstream 180 اسب بخاری با آپشن چهارچرخ اختیاری

1.6 لیتری CRDi Smartstream با قدرت 136 اسب بخار با چهارچرخ متحرک

هیوندای توسان


یادگیری درباره خودرو برقی رو از همین امروز شروع کن. رفتن به صفحه دوره آنلاین


سیستم انتقال قدرت دستی جدید هیوندای iMT کاملا الکترونیکی کار می‌کند و پس از رها کردن پدال گاز توسط راننده هنگام حرکت با سرعت ثابت، موتور از گیربکس جدا می‌شود و به ماشین اجازه می‌دهد کنترل شده حرکت کند. این باعث بهبود بهره‌وری کلی سوخت نیز می‌شود. دنده انتخاب شده توسط راننده حتی با موتور خاموش درگیر باقی می‌ماند. به محض فشار دادن پدال گاز یا ترمز توسط راننده موتور، در همان دنده قبلی مجددا شروع به کار می‌کند.

توسان جدید (all-new Tucson) دارای یک انتخابگر Terrain Mode جدید است که در نسخه هیبریدی یا گیربکس اتومات موجود است و از فناوری چهارچرخ متحرک Hyundai’s HTRAC بهره می‌برد. علاوه بر حالت‌های مختلف حرکت، سه حالت اضافی یعنی لجن، شن و برف هم موجود است.



جلوپنجره توسان از چراغ‌های پارامتری پنهان بهره می‌برد. هنگامی که چراغ خاموش باشد، قسمت جلوی خودرو با الگوهای هندسی تیره و پوشیده به نظر می‌رسد و با چراغ‌های روشنایی led برای طول روز(LDR) که در مشبک قرار گرفته‌اند، تمایزی ندارند. به لطف فناوری پیشرفته روشنایی هنر نیم آینه، در زمان استفاده از LDR، ظاهر کروم تیره مشبک به اشکال نگین مانند تبدیل می‌شود.

اولین مدل‌های توسان کاملا جدید، هیبریدی، دیزلی و بنزینی شامل هیبرید ملایم 48 ولتی، تا اواخر سال جاری در نمایشگاه‌های هیوندای اروپا ظاهر می‌شوند. نسخه پلاگین هیبریدی و N Line نیز در ابتدای سال آینده وارد بازار می‌شوند.

این متن توسط تیم ترجمه سایت آسپا توسط آرمان اشتری ماهینی ترجمه شده است. متن اصلی را می‌توانید در اینجا بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *