استون مارتین برقی تا سال 2024 | تکنولوژی مرسدس در قلب خودروهای استون مارتین

استون مارتین برقی

با تکنولوژی مرسدس، استون مارتین قصد دارد تا سال 2024، 20درصد از ناوگان خود را برقی کند.

استون مارتین به عنوان بخشی از توافقنامه گسترده بین دو خودروساز که هفته گذشته اعلام شد، از موتور مرسدس بنز استفاده خواهد کرد.

توبیاس مورس، مدیرعامل استون مارتین در مصاحبه ای با اخبار خودرو، منتشر شده در روز یکشنبه، این قرارداد برای محصولاتش را توضیح داد: این قرارداد اجازه می‌دهد تا خودروساز تا سال 2024، 20درصد از ناوگان خود را الکتریکی کند.

استون مارتین برقی

استون در حال حاضر هیچ خودروی برقی نمی‌فروشد اما مورس گفت که با کمک مرسدس مدل‌های پلاگین هیبریدی و باتری الکتریکی اضافه خواهد شد. مورس به خبرنگاران گفت: این مدل‌ها شامل یک نسخه پلاگین هیبریدی DBX SUV برای سال 2023 و یک مدل کاملاً الکتریکی برای سال 2025 یا 2026 است.

طبق توافق جدید، مرسدس سهم خود را در استون از 2.6 به 20 درصد افزایش خواهد داد. در عوض، استون به مجموعه بیشتری از اجزای مرسدس، از جمله پیشرانه‌های احتراق داخلی، هیبریدی و کاملاً الکتریکی و همچنین معماری الکتریکی دسترسی پیدا خواهد کرد تا در تمام محصولات تولیدی تا سال 2027 مورد استفاده قرار گیرد.


یادگیری درباره خودرو برقی رو از همین امروز شروع کن. رفتن به صفحه دوره آنلاین


توافق قبلی از سال 2013 که مرسدس موتورهای V-8 توربوشارژ 4.0 لیتری AMG و قطعات معماری الکتریکی را به استون ارائه می‌داد، به توافق جدید گسترش یافت.

توافق نامه جدید می‌تواند به توسعه خدمات مرسدس بنز برای سایر وسایل نقلیه عملکردی که در سیستم عامل برتر این شرکت برای خودروهای الکتریکی ساخته شده‌اند کمک کند.

در همین زمان، استون منابع بسیار موردنیاز را برای تولید پیشرانه های الکتریکی بدست خواهد آورد که احتمالاً برای تأمین استانداردهای سختگیرانه انتشار در اروپا و چین مورد نیاز خواهد بود. استون یک خودروساز کوچک و مستقل است که آن را در موقعیت چالش برانگیزی برای توسعه قرار می‌دهد.

در زمان مدیرعامل قبلی اندی پالمر که تجربه قابل توجهی از خودروی نیسان را به ارمغان آورد، استون تلاش کرد نسخه تمام الکتریکی سدان راپید خود را به بازار عرضه کند.



Rapide E  لقب این خودرو شد، این یک مدل متمرکز بر مسیر بود که سال گذشته از این برند ارائه شد اما فقط چند ماه پس از تحویل لغو فروش شد.

این مدل با کمک مهندسی پیشرفته ویلیامز که با مک لارن Applied Technologies وAtieva  که اکنون نامش Lucid است، برای تهیه باتری برای مسابقات فرمول E کار می‌کند، ساخته شده است.

این پس از آن بود که استون شریک اصلی توسعه خود را برای این مدل انتخاب کرد (LeEco، یک شرکت فناوری چینی و ارتباط با Faraday Future.)

اگر این پروژه لغو نشده بود،Rapide E ممکن بود Taycan را به بازار عرضه کند و اولین مدل با شارژ 800 ولت باشد.

این متن توسط تیم ترجمه سایت آسپا توسط آرمان اشتری ماهینی ترجمه شده است. متن اصلی را می‌توانید در اینجا بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *