روش های شارژ خودرو برقی | هیوندا در یک کیلیپ تبلیغاتی توضیح می‌دهد

روش های شارژ خودرو برقی

در این ویدیو می‌خواهیم به بررسی سطح شارژ و روش های شارژ خودرو برقی بپردازیم. به عنوان مثال خودرو برقی کونا رو هم در نظر داریم.

خودروی کونا الکتریک شما می‌تونه با یکبار شارژ تا 415 کیلومتر حرکت کنه و سه راه برای شارژش وجود داره. هر کدوم یه مدل مختلفه. سطح یک آسون ترینشه و همچنین کندترینش. یه سر شارژر پرتابل رو به پریز برق خانگی 120 ولت وارد می‌کنید و سر دیگه‌ش رو به جلو خودرو وارد می‌کنید. با نرخ شارژ 1.2 کیلووات بر ساعت 59 ساعت طول می‌کشه تا باتری خالی رو کاملا شارژ کنه.


شارژر AC چگونه کار می‌کند؟ | اینجا کلیک کنید


سطح دو شارژ کردن خیلی سریع‌تره و نیازمند شارژر 240 ولته شما می‌تونید یدونه‌ش رو در خونه نصب کنید یا از هزاران شارژر عمومی که در سرتاسر کشور هست استفاده کنید. سطح دو شارژ توان 6 کیلووات بر ساعت داره که 40 کیلو متر رنج رو در هر ساعت به ماشین اضافه می‌کنه. شما می‌تونید در عرض 9 ساعت و نیم از باتری خالی به باتری پر برسید. هر دوسطح یک و دو شارژ از یک نوع اتصال دهنده استفاده می‌کنند تا به کونا الکتریک شما وصل بشن. عموما بهش مدل J-plug  می‌گن.

بعد نوبت سطح سه می‌شه یا شارژ سریع DC این گزینه خیلی سریع فقط در ایستگاه‌های شارژ سریع عمومی وجود داره همه‌ی شارژ سریع‌ها یک شکل نیستند. یک شارژر 50 کیلوواتی در هر ساعت 260 کیلومتر به مسافت شما اضافه می‌کنه تا وقتی که به 80 درصد سطح شارژ برسه. یه شارژر 100 کیلوواتی به طرز چشمگیری سریعتره، سرعت شارژ بعد از رسیدن به 80 درصد کاهش پیدا می‌کنه برای اتصال یک شارژر سریع کونا الکتریکی شما به چیزی نیاز داره که بهش Combo Connector می‌گن. همون‌طور که بیشتر خودروهای برقی هم همین‌کار رو می‌کنند. بعضی از خودروسازها از CHAdeMO Connector استفاده می‌کنند درحالی که بقیه مدل مخصوص خودشون رو دارند. همه‌ی ایستگاه‌های شارژ سریع اتصال دهنده Combo  ندارند. وقتی دنبال ایستگاه شارژ می‌گردید مطمئن بشید که چه نوع اتصال دهنده‌هایی دارد


شارژ DC چگونه کار می‌کند؟ | اینجا کلیک کنید


بدون توجه به مدل شارژری که شما استفاده می‌کنید. شما نیاز دارید که به درگاه شارژ کونا دسترسی پیدا کنید. اول مطمئن بشید که ماشین قفل نیست گوشه در شارژ رو فشار بدید و وقتی باز شد،در رو به سمت خودتون بکشید، گردگیر رو بردارید بعد خودرو رو به برق بزنید. شارژ شدن خودرو رو چک کنید، چراغ شارژر در پشت فرمون روشن خواهد شد. اگه در یک ایستگاه عمومی هستید می‌تونید به صفحه نمایش هم نگاه کنید. همچنین می‌تونید به زمان باقی مونده برای شارژ روی نمایشگر ماشین هم نگاه کنید. این مسیج بعد از یک دقیقه محو می‌شه و نشون می‌ده چقدر طول می‌کشه تا به ماکزیمم بازه حرکتی برسید. همچنین درصد فعلی باتری رو نشون می‌ده و توان خروجی ایستگاه شارژ رو.

این هم یه ویژگی دیگه که ممکنه به دردتون بوخوره دکمه قفل اتصال دهنده شارژر اگه ماشین‌تون رو وقتی تو شارژه قفل کنید. معمولا اتصال دهنده شارژر هم در جای خودش قفل می‌شه ولی شما این گزینه برای کانکتور رو دارید که وقتی شارژ کامل شد اتوماتیک قفل رو باز کنه. این موضع به بقیه مردم اجازه می‌ده تا کابل شارژر رو جدا کنند و خودشون استفاده کنند. دکمه اتومات قفل شارژ روی داشبورد سمت راننده جا گرفته. وقتی چراغ اتومات روشن بشه متصل کننده شارژر اتوماتیک قفلش باز می‌شه وقتی که کامل شارژ شده باشه. وقتی چراغ خاموش باشه شارژر قفل باقی می‌مونه، حتی بعد از این که شارژ تموم شده باشه. این موضوع ممکنه مفید باشه وقتی که از شارژر پرتابل در فضایی ناامن استفاده می‌کنید و می‌خواید مطمئن بشید که هیچ کس دیگه‌ای ازش استفاده نخواهد کرد. برای باز کردن اتصال دهنده باید قفل درهای خودرو رو باز کنید. وقتی که شارژ کامل شد یادتون باشه که گردگیر رو سرجاش بزارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *