مصرف سوخت پیکاپ ها سر به فلک می‌گذارد| چرا به سمت برقی شدن حرکت کنیم؟

مصرف سوخت پیکاپ

مصرف سوخت پیکاپ که با نرخ گالون بر مایل(یا به اختصارmpg ) مطرح می‌شود برای دهه‌های متوالی بسیار بالاست: زمان رفتن به سمت پیکاپ برقی فرا نرسیده است؟

از زمانی که EPA در سال 1975 شروع به  بررسی تولید گازهای گلخانه‌ای و اقتصاد سوختی کرد، تقریبا همه وسایل نقلیه به دوبرابر مسافت طی شده با همان مقدار بنزین دست یافته‌اند. به جز وانت‌ها!!!

در حالیکه بازدهی خودروهای جدید به سرعت درحال افزایش است، اما پیشرفت چندانی در بخش mpg مربوط به پیکاپ‌ها دیده نمی‌شود.

مصرف سوخت پیکاپ

این موضوع به شدت ناامید کننده است. پیکاپ‌ها سال به سال کمترین میزان بهبود را نسبت به هرنوع وسیله نقلیه دیگر نشان دادند، به طور متوسط از سال 1987 تا به حال از 18.9mpg تا 19.1mpg متغیر بوده است.

براساس گزارشات اولیه سال 2019 که در گزارش ترندهای اتومبیل EPA2019 منتشر شده است، در اوایل ماه مارس در ایالات متحده ممکن است امسال دوباره مصرف وانت‌ها بدتر شوند و به 19.4mpg برسد.


نگاهی موشکافانه به تسلا مدل S


آیا این کافیست؟

در مورد وانت‌ها آن چیزی که مدنظر است اندازه و وزن آن‌هاست که به طور قابل ملاحظه‌ای در این زمینه پیشرفت داشته‌اند. طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، در سال 1975 پیکاپ‌ها متوسط کاهش وزن بین وانت‌ها و خودروهای سدان 45 پوند بوده است. در سال 2018 این اختلاف حدود 1700 پوند شد. در حالیکه میانگین وزن سدان‌ها و واگن‌ها در این مدت 13 درصد کاهش یافته است، اما این مورد در پیکاپ‌ها 30 درصد (بدون بار) بوده است.

مصرف سوخت پیکاپ

آن‌ها بزرگتر هم شده‌اند. با توجه به اندازه گیری‌های EPA از سال 2008 تا 2018 دیگر وسایل نقلیه بین 1 تا 3 درصد افزایش مساحت داشته‌اند، درحالیکه مساحت پیکاپ‌ها به طور متوسط 4 درصد در حدود 2.5 فوت مربع افزایش داشته است.

اما بزرگ‌تر شدن آنها به محبوبیت آن‌ها کمکی نکرده چرا که سهم بازار وانت‌ها تقریبا با 45 سال پیش که 13 درصد در سال 1975 بوده ، و 2018 که 14 درصد شده است، برابر است.


مبدل‌های قدرت در خودرو برقی چگونه کار می‌کنند؟


در بین پیکاپ‌ها هوندا با تنها پیکاپ خود یعنی Ridgeline با مصرف سوخت 21.8mpg بالاترین میانگین را داشته. سایر خودروسازان همه در محدوده 18 تا 20 مایل بر گالون قرار دارند، توجه به این نکته ضروری است که تویوتا با عدد 18.2 در نسخه فول توندرا و نسخه متوسط تاکوما پایین‌ترین عملکرد را ارائه می‌دهد.

در مورد ایمنی و صرفه‌جویی در سوخت، پیکاپ‌ها بسیار عقب افتاده‌اند و به تازگی برخی شرکت‌ها در مورد آن‌ها تصمیم گیری می‌کنند. کاهش اندکی هم که در سال 2019 وجود دارد احتمالا تحت تاثیر کاهش وزن پیکاپ‌ها قرار گرفته است. با این وجود هنوز به نظر نمی‌آید که خودروسازان خود را در مورد بار و توانی که برای بخش اندکی از خریداران مهم است، با هم رقابت کنند.

پیکاپ‌ها حاشیه سود بسیار زیادی برای فورد،GM و FCA هستند بنابراین ریسک بزرگی برای تغییرات وجود دارد. به عنوان مثال یک سوم کل تولیدات فورد در سال 2018 وانت بود. برای حفظ اعتبار فورد، به طور موقت، بازسازی آلمینیومی بدنه F150 در سال 2015 برای کاهش وزن کافی بود. فناوری‌های جنرال موتورز و Ram که به طور گسترده ای برای ترکیب بندی خود با آن بازطراحی کردند برای پیکاپ‌های فول سایز به افزایش میانگین‌ها کمک کرد.


بزرگ‌ترین مرجع کتاب در زمینه خودرو برقی 


کارهایی که سه غول کامیون سازی برای کاهش مصرف سوخت پیکاپ انجام دادند:

Ram: به کارگیری سیستم eTorque FCA کامیون های با موتور 6-V و 8-V در حدود 2mpg مصرف آنها را کاهش داد و به متوسط شرکت به طور قابل ملاحظه‌ای کمک کرد. همچنین این سیستم 225 پوند وزن آن‌ها را کاهش داد.

General Motors: در نسخه کامل شورلت سلیورادو 1500 و GMC سیرا در سال اخیر باز طراحی رخ داد و بسیاری از آن‌ها سیستم جدیدی برای مدیریت سوخت پویا در موتور های V8 تعریف کردند که به آن‌ها امکان می‌دهد در صورت نیاز برروی تعداد کمتری سیلندر کار کنند. جنرال موتورز 450 پوند وزن این کامیون‌ها را کاهش داد.

Ford: فورد با آخرین باز طراحی در سال 2015 وزن F150 را بیش از 700 پوند کاهش داد. و یک مورد هیبریدی سازی آن برای آخر سال جاری باقی مانده است.

اکنون هر سه شرکت موتورهای دیزلی بهتری دارند. فورد دوباره از توربوشارژ Power Stroke 3.0 بهره برداری کرده است که در شهر عدد 21 و در بزرگراه 29 مایل بر گالون را کسب می‌کنند. مدل‌های دیزلی سبک EcoDiesel شرکت Ram حداقل درحالت حمل بار حداقل چند مایل بر گالون بهتر عمل می‌کنند. و جنرال موتورز اکنون در حال ارائه یک توربودیزل سه لیتری شش خط Duramax است که به عدد 33mpg در بزگراه دست پیدا می‌کند. اما هیچکدام آن قدری فروخته نشده اند که تفاوت چندانی در ناوگان گسترده ایجاد کنند.

در آینده

ما خیلی زود به پیکاپ های برقی احتیاج خواهیم داشت. آنها برای همه نخواهند بود و همچنان سنگین می‌مانند. اما شاید آنها بتوانند در این سگمنت بهتر عمل کنند یا حداقل مصرف کمتری داشته باشند.

این متن توسط تیم ترجمه سایت آسپا توسط آرمان اشتری ماهینی ترجمه شده است. متن اصلی را می‌توانید در اینجا بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *