هیوندای Prophecy سوپرایز بزرگ | تصویه هوا در حین حرکت و شارژ

هیوندای Prophecy

ماشین برقی آینده هیوندای شاید هوا را در حین شارژ تمیز کند.

اتومبیل های برقی گاز گلخانه ای تولید نمی‌کنند، اما اگر بتوانند به پاکسازی آلودگی هوا هم کمک کنند چطور؟

طرح مفهومی هیوندای Prophecy توانایی‌های آینده ماشین برقی را نشان  می‌دهد.

هیوندای Prophecy

هیوندای در بیانیه مطبوعاتی که چندی پیش درباره Prophecy منتشر شد، اشاره کرد این خودرو دارای سیستم تصفیه است و هوا را در داخل و خارج از خودرو پاک می‌کند.


نگاهی موشکافانه به تسلا مدل S


 به گفته هیوندای، این سیستم میزان ذرات موجود در هوای داخل کابین را اندازه گیری می کند، هوای تازه را مکش می‌کند، فیلتر می‌کند و در صورت نیاز آن را به گردش درمی‌آورد. این فرایند را می توان در حالی انجام داد که ماشین در حال رانندگی، پارک یا شارژ شدن باشد.

در صورت عدم نیاز به هوای تازه در اتاق، سیستم هوای ورودی را فیلتر می‌کند و از طریق دو دریچه در بخش درهای ورودی به بیرون پمپاژ می‌کند.

این سیستم نسبت به سیستم‌های تهویه سنتی از لحاظ اقتصادی بسیار کارآمدتر است. این تنها راه برای گردش هوا برای خودروی Prophecyاست، زیرا پنجره‌ها باز نمی شوند. این مسئله به طراحان اجازه می‌دهد تا شکل آیرودینامیکی بهتری ایجاد کنند بدون اینکه نگران پنجره‌هایی باشند که هوا را به داخل منتقل می‌کنند.


بزرگ‌ترین مرجع کتاب در زمینه خودرو برقی 


Prophecy یک خودروی مفهومی و غیرکاربردی است، که البته یک پلتفرم مستقل EV را ارائه می‌دهد که برای محصولات بعدی قابل استفاده است، اما به نظر می‌رسد سیستم تهویه آن چیزی است که هیوندای را در سال 2019 مشتاق کرده است.

اگرچه این سیستم هنوز بر روی هیچ خودروی تولیدی ارائه نشده است، به طور کلی سیستم تصفیه هوای هوشمند خودرو بر کیفیت هوا در کابین وسیله نقلیه نظارت می‌کند و بر این اساس یک سیستم تصفیه را مدیریت می‌کند.

شاید هیوندای بتواند با ترکیب یکی از این سیستم ها با سیستم های دیگر نظیر حالت نگهداری سگ و کمپینگ تسلا، قابلیت‌ها را بیشتر کند و احتمالا در این مرحله شما قادر خواهید بود که به راحتی در اتومبیل بخوابید.

این متن توسط تیم ترجمه سایت آسپا توسط آرمان اشتری ماهینی ترجمه شده است. متن اصلی را می‌توانید در اینجا بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *